Het begint een mooie traditie te worden: ieder jaar ondersteuning Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard een goed doel.

Dit keer komen we in actie voor KNGF Geleidehonden. Van 19 tot en met vrijdag 23 september worden op verschillende van onze in totaal achttien dagbestedingslocaties leuke publieks activiteiten georganiseerd die geld in het laadje moeten brengen voor KNGF. Onze locaties geven de weken via onze facebookpagina’s informatie over hun goede-doelen-week activiteiten. Onder aan dit artikel krijg je alvast een indruk van wat er gaat gebeuren.

Rob van der Blom, deelnemer en lid van de cliëntenraad van SDK is super enthousiast over de keuze om KNGF te helpen. “Het is belangrijk dat er nieuwe hulphonden bijkomen en dat ze les krijgen om mensen te kunnen helpen”, zegt hij. “Maar daar is geld voor nodig! En dat gaan wij inzamelen! Bij het Lekkerkerkse echtpaar Wilhelm en Heleen van Leerdam heeft Rob kennisgemaakt met Heleen’s hulphond Leffe. “Dat was een heel hond”, zegt Rob. “Heleen heeft veel plezier van. ” Rob en zijn collega’s gunnen meer slechtziende mensen zo’n steun en toeverlaat en actie dan ook iedereen op om tijdens de actieweek mee te doen. Want wat zou het mooi zijn wanneer aan het einde van de week een mooi bedrag naar KNGF gaat ,

Wilhelm en Heleen van Leerdam het geweldig dat SDK zich gaat vinden voor KNGF. “Het interesseert me echt”, zegt Heleen, die Rob van der Blom kent uit de tijd waarin zij zweminstructrice was en Rob bij haar zwemles had. “Uit eigen ervaring weet ik hoe fijn het is om een ​​blindegeleidehond te mogen hebben. Leffe zorgt ervoor dat ik me veilig voel in de openbare ruimte en zonder zorgen een wandeling kan maken of naar een kan. Het is belangrijk dat er nog veel meer honden kunnen worden opgeleid om blinde en slechtziende mensen te kunnen helpen. Ook mensen die rolstoelgebonden zijn van kampen met bijvoorbeeld PTSS zijn vaak erg gebaat met een hulphond. De opleiding van zo’n honderd duurt een maand van veertien en is het beste en intensief.Daarom is het zo enorm belangrijk dat KNGF Geleldehonden gesteund wordt met donaties.

Tijdens de Actieweek komen Heleen en Wilhelm met Leffe langs op veertien locaties van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard. Tijdens die bezoekjes leggen ze uit wat KNGF doet en allemaal kan. “We verheugen ons er erg op”, zegt Wilhelm, die zich in zijn vrije tijd inzet als fondsenwerver voor KNGF. “Het vond een prachtweek te worden!”

De acties van 19 tot en met 23 september:

Het Kwartier Stolwijk gaat koekjes verkopen voor KNGF Geleidehonden.

Pannenkoekenrestaurant Onder de Molen in Bergambacht stelt de fooienpot van de week van 19 tot en met 23 september beschikbaar voor het goede doel.

Huisje van de Zeeuw te Lekkerkerk komt met een bijzonder Broodje van de Week: Hotdogs! Van elk verkocht exemplaar 2,50 euro naar de actie

In De Schatkamer in het gebouw van de basisschool Het Schateiland te Lekkerkerk) kunt u van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 16.00 uur uw lege statiegeldflessen kwijt. De opbrengst gaat naar KNGF Geleidehonden

In Zorgcentrum De Breeje Hendrick te Lekkerkerk gaan onze deelnemers zakjes kruidnootjes verkopen

Ons team van ‘aan Tafel’ Geerestein in Ouderkerk gaat cake’s bakken en stroopwafels verkopen onder begeleidende pianomuziek van Theo . Dus als mensen de deur open doen dan krijgen ze eerst deze muziek te horen en dan de vraag van ze iets willen kopen.

Lunchroom De Heerlijkheid van Ouderkerk schenkt in de goede-doelen-week haar fooienpot aan KNGF geleidehonden. Ook worden er koekjes verkocht voor €2,- per zakje.

De Groengroep gaat auto’s wassen . Alle middagen tussen 13.00 uur en 15.00 uur bij de loods aan de Twijnstraweg in Lekkerkerk. Reserveren via 06-48034426

Stal Brand te Lekkerkerk gaat zelfgemaakte schilderijen verkopen. Ook kunnen mensen een schilderij naar eigen wens laten maken.

Onze locatie Qua Wonen in Bergambacht bakt kaneelbrood à €5. Bestellen via 06-19740991

Buurtkamer Parkrand in Krimpen aan den IJssel komt met Appelbollen a € 1,50

Buurtkamer Prinsessenpark in Krimpen aan den IJssel gaat een deel van de omzet schenken aan het goede doel.

Kringloopwinkel Bij Nico Boven (Van Markenstraat 16 te Lekkerkerk) gaat een aparte plek met leuke items creëren tijdens de goede-doelen-week. De opbrengst van de spullen die uit die hoek worden verkocht inclusief de fooienpot van die week zijn voor het goede doel.

Cafe en Suite te Bergambacht gaat knallen met de verkoop van potten boerenjongens. Ook de opbrengst van de fooienpot gaat naar KNGF Geleidehonden.

Onze Schoonhovense locatie Luchen bij Springer gaat echt ‘Springer chips’verkopen in leuk versierde bakjes.

Eetcafé De Crimpenaer in Krimpen aan den IJssel pakt in de actieweek overdag uit met een heerlijke aardbeienslof en zakjes met hondenbrokjes.

WMW Huisraadplein te Lekkerkerk gaat statiegeldflessen verzamelen en een fooienpot neerzetten.