Met het luiden van een schoolbel door de Krimpenerwaardse wethouders Lavinja Sleeuwenhoek en Jan Vente werd dinsdag 22 februari de officiële start gegeven voor de MBO-Entree opleiding die Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard en Yuverta aanbieding aan jonge mensen met een lichte verstandelijke beperking .

MBO-Entree maakt het mogelijk om jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt zich verder te ontwikkelen in de sectoren horeca, voedselverwerkende industrie en ‘groen’. Yuverta levert in de persoon van Sjoerd Hijgemann de docent die elke dinsdag in Lekkerkerk de theorielessen gaat, De drie dagen praktijk vinden plaats in dagbestedingsprojecten van SDK en worden door de stichting.

“We vinden het als Dag Krimpenerwaard enorme belangrijke dat onze deelnemers niet alleen zinvolle, sociaal veilige en toekomstige dagbesteding krijgen, maar ook de mogelijkheden geboden wordt om verder te ontwikkelen”, vertelt SDK-directeur Arjenne Timmer. Via deze MBO-Entree opleiding kunnen we ze dat vanaf nu aanbieden.”

Op zoektocht in onderwijsland om uiteindelijk Yuverta te vinden om de Krimpenerwaardse MBO-Entree samen met SDK op te plaatsen. Uniek voor onze gemeente, stelt wethouder van Onderwijs Lavinja Sleeuwenhoek, samen met haar collega Jan Vente (Economische Zaken) aanwezig bij de start- en introductiedag. “Het is geweldig dat deze opleiding er nu is! Prachtig ook te zien hoe Arjenne en Patrizia zich als pitbulls hebben vastgebeten in dit project en Yuverta hebben meegekregen in het plan. Als gemeente juichen we het initiatief zeer toe, omdat wij dat kunnen vinden in de Krimpenerwaard de kans moet krijgen om zich te ontwikkelen. ” Jan Vente is het daar zeer mee eens “Als Gemeente Krimpenerwaard vinden we het uiterst belangrijk dat iedereen een plekje in de samenleving heeft.Vier jaar geleden zijn we begonnen met het opzetten van een leer-werkbedrijf. hebben we vele ondernemers en scholen gesproken. We merken dat het hard trekken was om dingen voor elkaar te krijgen. En dan zie je nú dit initiatief van SDK en Yuverta. Ze willen samen iets en krijgen het voor elkaar ook! Dat is een groot compliment waard. Als gemeente vermelden we dit als een ‘cadeautje’. Wij ondersteunen het graag. En wat de deelnemers aan deze MBO-Entree opleiding betreft: Veel succes en plezier gewenst! We wensen alle goeds toe en een baan die helemaal kunnen aansluiten bij wat je wilt en. De opleiding gaat jullie daar vast verder in helpen.” hebben we vele ondernemers en scholen gesproken.We merken dat het hard trekken was om dingen voor elkaar te krijgen. En dan zie je nú dit initiatief van SDK en Yuverta. Ze willen samen iets en krijgen het voor elkaar ook! Dat is een groot compliment waard. Als gemeente vermelden we dit als een ‘cadeautje’. Wij ondersteunen het graag. En wat de deelnemers aan deze MBO-Entree opleiding betreft: Veel succes en plezier gewenst! We wensen alle goeds toe en een baan die helemaal kunnen aansluiten bij wat je wilt en. De opleiding gaat jullie daar vast verder in helpen.” hebben we vele ondernemers en scholen gesproken. We merken dat het hard trekken was om dingen voor elkaar te krijgen. En dan zie je nú dit initiatief van SDK en Yuverta.Ze willen samen iets en krijgen het voor elkaar ook! Dat is een groot compliment waard. Als gemeente vermelden we dit als een ‘cadeautje’. Wij ondersteunen het graag. En wat de deelnemers aan deze MBO-Entree opleiding betreft: Veel succes en plezier gewenst! We wensen alle goeds toe en een baan die helemaal kunnen aansluiten bij wat je wilt en. De opleiding gaat jullie daar vast verder in helpen.” Als gemeente vermelden we dit als een ‘cadeautje’. Wij ondersteunen het graag. En wat de deelnemers aan deze MBO-Entree opleiding betreft: Veel succes en plezier gewenst! We wensen alle goeds toe en een baan die niet kunnen aansluiten bij wat je wilt en.De opleiding gaat jullie daar vast verder in helpen.” Als gemeente vermelden we dit als een ‘cadeautje’. Wij ondersteunen het graag. En wat de deelnemers aan deze MBO-Entree opleiding betreft: Veel succes en plezier gewenst! We wensen alle goeds toe en een baan die niet kunnen aansluiten bij wat je wilt en. De opleiding gaat jullie daar vast verder in helpen.”