0

Lunchroom De Crimpenaar keert terug als locatie van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard. Nog deze winter gaan we open op deze mooie plek in hartje Krimpen aan den IJssel! Een interview met de nieuwe eigenaren Ronald Hordijk en Tobias Mudde.

In september van dit jaar namen de twee enthousiaste ondernemers De Crimpenaar over van de vorige eigenaar. “Al bij het opstellen van ons bedrijfsplan dachten we er al serieus aan om ook een plek voor dagbesteding in te ruimen”, vertelt Tobias Mudde. “Toen de overname concreet was geworden kwam alles in een stroomversnelling nadat we benaderd waren door SDK. Men had gehoord dat De Crimpenaar in nieuwe handen was overgegaan en wilde graag het gesprek met ons aangaan. Dat verliep zo positief dat we eigenlijk meteen besloten met elkaar in zee te gaan. We hebben er een heel goed gevoel bij.”

De Crimpenaar was al eerder een SDK-locatie, maar de samenwerking eindigde om verschillende redenen. Dankzij de komst van Ronald Hordijk en Tobias Mudde kan de draad weer worden vol enthousiasme worden opgepakt. Beide compagnons kennen elkaar al vele jaren. “We zijn allebei betrokken bij kerk De Ark”, vertelt Ronald Hordijk, de oudste van de twee én al jaren mede-eigenaar van Bowling- en Partycentrum Krimpenhof in Krimpen aan den IJssel. “Het plan om samen met Tobias een horecazaak op te zetten, lag er al een tijdje. Toen we via Tobias’ vader vernamen dat De Crimpenaar te koop stond, hadden we allebei het ‘dit-is-het-‘gevoel. Dit is een locatie met veel potentie, zeker ook met cultureel centrum De Tuyter in de directe omgeving. Met die organisatie gaan we een partnerschap aan waarmee we elkaar kunnen versterken. Daar hebben we hoge verwachtingen van. Daarnaast zijn we met gemeente Krimpen aan den IJssel in gesprek over terrasfaciliteiten. Ook dat ziet er veelbelovend uit. Op het gemeentehuis is men zeer van goede wil. Minstens net zo mooi vinden we ons partnerschap met SDK, een betrouwbare en solide organisatie die zich bewezen heeft in de Krimpenerwaard. Wij verheugen ons enorm op de deelnemers en hun begeleidsters. Wat ons betreft waren we ‘gisteren’ al begonnen, ha ha!”

Mensen met een verstandelijke beperking én affiniteit met horeca zijn van harte welkom om zich aan te melden. Dat kan via arjenne.stgkrimpenerwaard@gmail.com of telefonisch via 06-28682464. In project De Crimpenaar gaan ze zich onder andere onder begeleiding bezig houden met: bediening van de koffie- en lunch, het bereiden van de lunchgerechten en schoonmaakwerk. Kortom: mooie, leuke en zinvolle dagbesteding. Tobias en Ronald hebben er veel zin in. Jij ook? Laat het ons dan snel weten!