Met een ‘Goede Doelen Week’ van 20 tot en met 26 september willen de verstandelijk beperkte deelnemers van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard proberen zoveel mogelijk geld in te zamelen voor Stichting Ambulancewens. Het motto: ‘het ene goede doel, steunt het andere!’Alle zeventien locaties van SDK doen mee met leuke publieksacties die geld in het laatje moeten brengen. Uiteraard kunnen we niet zonder jullie support! Dus doe mee en help ons Stichting Ambulancewens te helpen! De acties maken we morgenavond –woensdag 15 september- bekend via deze website én onze facebookpagina.

Het idee om een goed doel te ondersteunen ontstond drie jaar geleden vanuit de cliëntenraad van SDK. De opbrengst ging destijds naar KiKa en Dierenasiel in Krimp[en aan den IJssel. “Dit keer hebben we voor Stichting Ambulancewens gekozen”, vertelt Reinier van Leeuwen, samen met Marcel Reijerkerk voorzitter van de cliëntenraad. “We hebben eerst een enquête gehouden onder de deelnemers van Dagbesteding Krimpenerwaard. Daaruit werd duidelijk dat de overgrote meerderheid koos voor Stichting Ambulancewens. Als cliëntenraad zijn we daar blij mee, want dit is een heel mooi doel!”

Ambulancewens laat voor mensen die niet lang meer te leven hebben, wensen uitkomen. Voor de één is dat een laatste bezoekje aan de favoriete voetbalclub, voor de ander een dagje in Diergaarde Blijdorp of een ritje naar plekjes van vroeger. Stichting Ambulance Wens Nederland is een groep van 270 medisch geschoolde vrijwilligers die dagelijks gratis laatste wensen vervullen van immobiele (mensen die afhankelijk zijn van ambulancevervoer) terminale patiënten met behulp van speciaal daarvoor ontwikkelde ambulances.

Alle SDK-locaties komen van maandag 20 tot en met zaterdag 26 september met leuke acties. Zo wordt in Huisje van de Zeeuw een online verloting gehouden (met mooie prijzen!) met loten die 2,50 euro per stuk kosten, organiseert kringloopwinkel Bij Nico Boven dagelijks een veiling-bij-opbod en worden in Het Kwartier te Stolwijk koekjes gebakken. Stal Brand verkoopt koekjes en houdt – net als Huisraadplein in Lekkerkerk-  een lege flessen-statiegeldactie, De Heerlijkheid van Ouderkerk komt met zelfgebakken brownies en blondies, de Groengroep gaat vanuit de loods op bedrijventerrein Lekkerkerk auto’s wassen voor het goede doel, pannenkoekenrestaurant Onder de Molen in Bergambacht stelt de fooienpot van de actieweek beschikbaar, Lunchen bij Springer in Schoonhoven verkoopt zelfgemaakte kaarsjes en Café en Suite komt met stroopwafel-boterkoeken. De complete lijst met Goede Doelenweek-acties  is vanaf woensdag 15 september te zien op www.dagbestedingkrimpenerwaard.nl en op de facebookpagina van Dagbesteding Krimpenerwaard.

“Wij hebben er heel veel zin in”, zegt Marcel Reijerkerk namens SDK. “Wat is er nu mooier dan andere mensen een fijne dag te bezorgen. Daarom hoop ik dat heel veel mensen mee gaan doen en ervoor zorgen dat we veel geld kunnen ophalen voor Ambulancewens!”