08 Mei 2019

Met z’n allen naar De Efteling!

0 Reacties

Op maandag 27 mei aanstaande gaat het gebeuren: die dag reizen deelnemers, medewerkers en vrijwilligers van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard voor hun jaarlijkse uitstapje naar De Efteling. De trip voor zo’n tweehonderd (!) wordt bekostigd vanuit de fooienpot!

Ariën Hermsen, Mandy Sluijk,  Maaike Wissink en Heidie Wijnands vormen de werkgroep die de Efteling-trip druk aan het voorbereiden zijn. “Super leuk”, stelt Ariën namens het kwartet vast. “Toen we hoorden dat dit pretpark vrijwel unaniem gekozen was bij de enquête die door de Cliëntenraad was opgesteld, sprong ik een gat in de lucht. Ik ben namelijk net als de deelnemers dol op De Efteling!”

Er moet natuurlijk heel wat geregeld worden voor je 200 mensen vanuit Lekkerkerk naar Kaatsheuvel brengt. “We hebben twee bussen besteld”, vertelt Ariën. “Daarnaast maken we voor het vervoer gebruik van onze eigen busjes. Ook moet je denken aan reservekleding voor mensen die net iets te nat uit de Piranha komen, ha ha! En er zijn de groepsindeling, het gezamenlijk eten en medicijngebruik om aan te denken. Zeker is nú al dat het een topdag gaat worden. Ik zelf kan bijna niet wachten om De Vliegende Hollander in te stappen. Nee, de Python en De Baron hebben niet echt mijn voorkeur. Dat gaat me een beetje te snel.”

efteling

Mooi vind Ariën dat de Efteling-reis wordt betaald vanuit de fooienpotten van verschillende SDK-projecten. “Daar hebben de deelnemers en de begeleiders hard voor gewerkt. Leuk is ook dat er veel mensen AH-bonnen hebben gespaard. Daar waren gasten bij van onze locaties. Echt geweldig dat ze ons op die manier willen helpen deze feestdag mogelijk te maken!”

[begin]

Reageer!