0

Om deelnemers een zinvolle dagbesteding te kunnen bieden in ‘coronatijd’ werd eind april op locatie QuaWonen het plan opgevat om taarten te gaan bakken en te verkopen. “De actie was vanaf de start een groot succes”, blikt begeleidster Anneroos Post terug. “Zo zeer zelfs dat ook onze projecten De Schatkamer en Buurtkamer Prinsessenpark bij de actie hebben betrokken en inmiddels ook koekjes bakken en verkopen via onze lunchroom De Heerlijkheid van Ouderkerk: stroopkoeken, chocoladekoekjes en zandkoekjes. En met de taarten à tien euro gaan we nog even gezellig door, hoewel zo langzamerhand vrijwel alle dagbestedingsprojecten weer draaien en we bijvoorbeeld voor QuaWonen ook weer opgestart zijn met het verzorgen van de lunch voor de medewerkers van de woningcorporatie.”

De taarten- en koekjesactie van SDK wordt gecoördineerd door Marjan van den Biggelaar en Anneroos Post. “Marjan heeft er het meeste werk aan. Zij is van de taarten, handelt de reserveringen af en overlegt wie welke taart bakt. Ik op mijn beurt ben van de koekjes, ha ha! En de deelnemers? Zij zijn onze bakkers en baksters. Ze vinden het niet alleen leuk om te doen, maar zijn er ook érg goed in. Vaak weten ze de receptuur al uit hun hoofd. Mooi om te zien, hè?!”

Wil je een taart of koekjes bestellen? Mail dan naar marjan.stgkrimpenerwaard@gmail.com of bel 06-28682464.