0

Langzaam maar zeker ondergaat de lock-down waarin Nederland de voorbije maanden te maken had, een versoepeling. Dat betekent dat er, met strikte inachtneming van de 1,5 meter én andere door regering en RIVM opgelegde maatregelen, weer meer mag en kán.

Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard is hierdoor in staat om locaties die de voorbije maanden gesloten of deels gesloten moesten worden, weer open te stellen voor haar deelnemers, begeleiders en vrijwilligers.

Lunchroom Huisje van de Zeeuw, Pannenkoekenrestaurant Onder de Molen, Café En Suite, Lunchroom Bij Springer en Lunchroom De Heerlijkheid van Ouderkerk startten de voorbije weken met afhaalservice op bestelling en voegen  daar per 2 juni aanstaande de openstelling van hun fysieke zaken aan toe. Daarbij geldt een tot 30 gelimiteerd aantal gasten ín de zaak. Wie binnen een consumptie of een lunch/diner wil gebruiken, dient vooraf te reserveren. Voor het terras geldt dat een reservering niet per se noodzakelijk is, maar wél aanbevelenswaardig om zeker te zijn van een plekje. Alle horecazaken waarin SDK actief is voeren een vast protocol, waarbij vooraf gevraagd wordt naar de gezondheidstoestand van de gasten en alle voorgeschreven hygiënemaatregelen én afstandsmaatregelen worden toegepast. Onze dagbesteding zorgt voor de bediening tussen 10.00 en 16.00 uur.

In Stolwijk start met ingang van dinsdag 2 juni ook Het Kwartier in Stolwijk weer op met dagbesteding. De zwerfbibliotheek gaat weer open en men produceert heerlijke ‘verwenpakketjes’ op bestelling. De overige activiteiten van Het Kwartier zijn vooral verenigingsgebonden en beginnen weer (in aangepaste vorm) wanneer deze verenigingen aangeven te willen herstarten.

De Buurtkamers Parkrand en Prinsessenpark in Krimpen aan den IJssel, Aan Tafel Geerestein in Ouderkerk en locatie QuaWonen in Bergambacht zijn ook vanaf 1 juni nog niet geopend voor gasten. Wél zetten ze hun succesvolle en zeer gewaardeerde maaltijdservice aan huis (en lunchservice aan medewerkers van QuaWonen in Bergambacht) voort.

Onze Groengroep en ons activiteitencentrum De Schatkamer zijn ook de afgelopen maanden open geweest voor deelnemers en gaan per 2 juni ‘opschalen’. Dat laatste geldt ook voor ons project Stal Brand in Lekkerkerk. Locatie De Breeje Hendrick blijft vooralsnog gesloten. Dat heeft alles te maken met de kwetsbare ouderen die in dit zorgcentrum wonen en de strenge maatregelen waar verpleeghuizen mee te maken hebben.

Al met al mogen we vaststellen dat Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard weer aardig op sterkte begint te komen en steeds meer deelnemers met vertrouwen de weg naar onze locaties hebben weten te vinden. SDK doet er alles aan om hen een veilige omgeving te bieden en werkt strikt volgens de normen van RIVM en kabinet. Vanzelfsprekend hebben wij ook volledig begrip voor ouders die hun zoon/dochter nog geen dagbestedingslocatie laten bezoeken en staan we open voor iedereen met vragen en opmerkingen.