1

Talloze streekgenoten zijn al druk bezig zich voor te bereiden op de Rotterdam Marathon van 5 april aanstaande. Ook ‘onze’ deelnemer Rutger Renthergem pakt zijn trainingen en de bijbehorende kilometers. Zijn doel: een mooie tijd neer zetten én een mooi bedrag op halen voor KWF Kankerbestrijding.

In dat tweede streven wordt Rutger gesupport door Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard, de organisatie waar hij alweer een aantal jaren als deelnemer actief is in onder andere de Buurtkamer van het Prinsessenpark in Krimpen aan den IJssel. Zijn collega’s zijn uiteraard trots op de sportieve aspiraties van Rutger en hebben verschillende acties verzonnen om geld in het laatje te brengen. “We houden van 13 tot en met 18 januari op vrijwel al onze locaties een speciale ‘Rutger runs voor KWF-actieweek'”, vertelt Cobie den Oudsten, vrijwilligster bij SDK en coördinator van de bijzondere actie  . “Uiteraard hopen we dat mensen uit de hele Krimpenerwaard mee willen doen zodat Rutger een mooi bedrag kan overhandigen aan KWF.”

De ‘Groengroep’ van SDK gaat maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 09.00 en 15.00 uur wassen bij haar loods aan de Twijnstraweg 16 in Lekkerkerk auto’s wassen voor KWF. Voor een tientje zorgen de deelnemers voor een blinkend schone vierwieler. Aanmelden kan via telefoon en whatssapp bij 06-53794959. In het Lekkerkekrkse zorgcentrum De Breeje Hendrick te Lekkerkerk worden rollen pepermunt verkocht en in Huisje van de Zeeuw kan iedereen terecht voor heerlijke zelfgebakken koekjes: drie euro per zakje. In pannenkoekenrestaurant Onder de Molen gaat de fooienpotopbrengst van 13 tot en met 18 januari naar de actie en in activiteitencentrum De Schatkamer (gelegen in basisschool Het Schateiland te Lekkerkerk) kan iedereen tussen 13 en 18 januari lege statiegeldflessen inleveren. Aan Tafel Geerestein in Ouderkerk en Locatie Het Kwartier in Stolwijk gaan eigen gebakken koekjes verkopen. Lunchroom De Heerlijkheid van Ouderkerk verkoopt de lekkerste cupcakes. Stal Brand aan de Wetering-Oost te Lekkerkerk gaat koekjes verkopen die gebakken worden in de Schatkamer. Ook willen ze daar lege flessen verzamelen voor statiegeld. Bij Buurtkamer Parkrand aan Tijm 1 in Krimpen aan den IJssel gaat de fooienpot in de actieweek naar het goede doel en in het bedrijfsrestaurant van QuaWonen in Bergambacht worden ‘medaillekoekjes’ gebakken. De opbrengst daarvan én die van de fooienpot zijn bestemd voor ‘Rutger runs voor KWF’. In Buurtkamer Prinsessenpark aan (Oranjesingel 1, Krimpen aan den IJssel) tenslotte gaat van elke verkochte kop koffie/thee en van de taart een percentage naar het goede doel. “Je ziet het: genoeg te doen op onze locaties”, glimlacht Cobie den Oudsten. “We hopen op veel belangstelling.”

One thought on “SDK-Actieweek ‘Rutger runs voor KWF’”

1. Wat een geweldige actie , zowel van rutger als van alle deelnemers van de dagbesteding.

Ze laten maar mooi even zien betrokken te zijn bij de maatschapij en er midden in staan ( en eigenlijk onmisbaar zijn ). Succes allemaal.