23 Nov 2018

Push-Up Contest groot succes!

0 Reacties

Tevreden nahijgende deelnemers en een prachtige opbrengst voor Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard; de Push-Up Contest die Jaap Kok donderdagavond organiseerde was een groot succes!

Om exact 19.00 uur barst het spektakel los en komen de deelnemers één voor één in actie in één van de zalen van het Rabobank Adviescentrum in Krimpen aan den IJssel. Vier teams gaan de uitdaging aan: een ploeg van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard, een ploeg bestaande uit Jaap Kok en een aantal van zijn Rabobank-collega’s, een vrienden en familie-formatie én een delegatie van Sportschool Level PT, waar Kok als personal trainer werkzaam is. Alle ‘opdrukkers’ hebben in de weken voor de challenge sponsors verzameld, waarbij het Rabo-team de lat wel erg hoog gelegd: men garandeerde haar sponsors 200 push-ups! Dat lukt uiteindelijk nipt en onder luide toejuichingen van het publiek, mede dankzij het dubbel inzetten van de onvermoeibare financieel adviseur annex krachtpatser Ricardo!  Ook het team van SDK – bestaande uit vrijwilligers en verstandelijk beperkte deelnemers- laat verbluffende prestaties zien. Men komt tot het fraaie aantal van 167 push-ups. Team Family weet het zelfs tot 179 geslaagde opdrukpogingen te brengen. De tweeemansformatie van Level PT komt tot 75 succesvolle push-ups.

In totaal brengt de Contest 1613,10 euro op voor Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard. “Een bedrag dat al mijn verwachtingen overtreft”, stelt Jaap Kok glimlachend vast. “Het geld komt goed terecht, dat weet ik zeker! Ik vond het ook geweldig dat er verschillende deelnemers van de stichting meededen. Een aantal van hen ken ik vanuit het G-voetbalteam van Lekkerkerk, waar ik inmiddels deel uitmaak van het G-trainersteam. Dat is zó leuk om te doen. Pracht gasten zijn het!”

De opbrengst van de Push-Up Contest gaat SDK inzetten voor haar project De schatkamer, een activiteitencentrum voor mensen met een verstandelijke beperking binnen de Lekkerkerkse basisschool Het Schateiland. Het plan is om een tuinterrasje aan te leggen met picknickbank, waar de deelnemers op zonnige dagen lekker kunnen tuinieren én relaxen.

IMG_8271IMG_8268IMG_8259IMG_8255

[begin]