Ambulancewens-directeur Kees Veldboer jr. kwam woensdagmiddag hoogst persoonlijk naar Lekkerkerk om daar de 4658,90 euro grote ‘Goede Doelen Week’-cheque van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard in ontvangst te nemen.

Het bedrag werd in een week tijd ingezameld door de verstandelijk beperkte deelnemers van alle, verspreid over de Krimpenerwaard gelegen dagbestedingsprojecten van SDK. Elke locatie had een eigen actie, variërend van een loterij, de verkoop van cakes, koekjes en kanbrood, tot en met autowassen, een veiling en de verkoop van plantjes. Cliëntenraad-lid Simone Lagendijk overhandigde Kees Veldboer een volle bus met rendabele opbrengst. “Geweldig dat jullie dit voor Ambulancewens hebben gedaan! Ik ben er zeer van onder de indruk. Met dit fantastische bedrag kunnen we heel wat mensen erg blij maken.”

Kees Veldboer heeft sinds drie maanden de leiding over Stichting Ambulancewens. Hij nam het stokje noodgedwongen over ooit zijn vader deze zomer kwam te overlijden. “We zijn die eerlijk gezegd nog niet helemaal te boven”, zegt hij. “De latere tijd hebben we onszelf bijeen geraapt en hebben we dingen die waren blijven liggen, weggewerkt. En nu gaan we verder. Pa zou niets liever willen hebben dan dat.”

Ambulancewens beschikt over een eigen pand met loods voor de zeven ambulances. Bij de stichting zijn 270 vrijwilligers betrokken: ambulancechauffeurs, artsen, verpleegkundigen en verzorgenden. Elke dag worden de wensen van gemiddeld zeven terminale zieke mensen ten uitvoer gebracht. We doen het met liefde en toewijding, al een kleine vijftien jaar. En we zijn blij met elke donatie, zeker ook met deze uit de Krimpenerwaard!”

Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard bedankt iedereen die aan de Goede Doelen Week heeft meegewerkt en de actie tot zo;n groot succes gemaakt!