Onze projecten

Onze projecten:

Lunchroom Huisje van de Zeeuw

Een gezellige en drukbezochte lunchroom met alles er op en eraan; dat is Huisje van de Zeeuw in hartje Lekkerkerk! Een plek bovendien waar je als deelnemer in een kleinschalige en veilige setting alle facetten van horeca meemaakt. Van het bereiden van de lekkerste lunchgerechten tot en met de bediening van onze gasten en opruim- en schoonmaakwerk. Bij je werkzaamheden word je begeleid door gekwalificeerde medewerkers van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard en krijg je te maken met fijne collega’s die met veel plezier actief zijn in ‘het Huisje’.  Huisje van de Zeeuw opende in 2012 voor het eerst haar deuren. Daarmee was ze het eerste van in totaal dertien dagbestedingsprojecten van onze organisatie.

Groengroep

Ben je een buitenmens en lijkt het je leuk om ‘in het groen’ dagbesteding te doen? Dan is onze Groengroep misschien wel wat voor jou! Op elke doordeweekse dag van de week trekt ons deelnemersteam er op uit om op verschillende plekken in de Krimpenerwaard onkruid te wieden, heggen en struiken te onderhouden, gras te maaien en te vegen; om maar werkzaamheden te noemen. Stoer en mooi werk, waarbij we je professioneel en met zorg begeleiden. De Groengroep heeft ook de beschikking over een eigen loods in Lekkerkerk. Daar kunnen we knutselend terecht als de weersomstandigheden zodanig zijn dat buiten werken even niet kan.

Pannenkoekenrestaurant Onder de Molen

Dagbesteding in het gezelligste pannenkoekenrestaurant van de Krimpenerwaard? Dat kan! Onze deelnemers zijn met veel plezier actief in Onder de Molen te Bergambacht. In de drukbezochte zaak aan de Molenlaan is altijd wel wat te doen! Zoals werken in de keuken en in de bediening, tafels indekken en afruimen, schoonmaakwerk en nog veel meer. Je wordt tijdens je dagbestedingsactiviteiten ondersteund en gestimuleerd door onze begeleiders; stuk voor stuk mensen die ervan genieten als jij het naar je zin hebt en weer iets nieuws geleerd hebt! Ook leuk is de naast het restaurant gelegen Molenwinkel, waar streekproducten, meel en souvenirs worden verkocht.

Eetcafé De Crimpenaar

In het centrum van Krimpen aan den IJssel bevindt zich ons dagbestedingsproject Lunchroom De Crimpenaar. Een mooie locatie om het horecavak te leren én uit te oefenen. We zijn er elke doordeweekse dag met een enthousiaste groep deelnemers én begeleiders actief van 09.00 tot 16.00 uur. Het mooie is dat iedereen in zijn eigen tempo en naar eigen mogelijkheden kan en mag werken. Ook fijn: veel van onze gasten komen speciaal langs vanwege de aanwezigheid van onze deelnemers! Logisch, want ze worden gastvrij onthaald en op ontwapenende manier bediend. Dagbesteding in De Crimpenaar betekent ook dat je je bezig houdt met werk in de keuken en schoonmaakwerkzaamheden. En…. de leuke collega-dagbesteders krijg je er gratis bij!

Centrum Geerestein

In Ouderkerk aan den IJssel heeft Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard haar project Geerestein. Iedere doordeweekse dag komen hier mensen genieten van de welbekende ‘open eettafel’. De menu’s worden samengesteld en bereid door onze deelnemers. En reken er maar op dat er uitstekend gekookt wordt door hen en hun begeleiders! De dagbestedingsactiviteiten bestaan daarnaast uit schoonmaakwerk, klusjes doen voor bewoners, eten naar bewoners brengen, afwassen en verschillende andere huishoudelijke bezigheden. En…. ‘op Geerestein’ worden de lekkerste koekjes en taarten gebakken! Kortom: een super leuke en huiselijke plek om jouw dagbesteding te doen.

Het Kwartier

Sociaal-cultureel centrum Het Kwartier is een begrip in Stolwijk. Mooie plek ook om aan dagbesteding te doen! In Het Kwartier is er een open eettafel waar buurbewoners gezellig en aanschuiven en zijn er vele andere activiteiten waarbij ‘de dagbesteding’ wordt ingezet. Zo koken we de maaltijden, serveren we koffie en thee, maken we samen schoon en ondersteunen we bij bingoactiviteiten en kinderfeestjes. En er wordt veel gelachen, want de sfeer in Het  Kwartier is eigenlijk altijd vrolijk. Goed begeleid word je er ook. Dat gebeurt door onze professionele medewerkers die niet alleen hart voor horeca hebben, maar er ook zijn om de deelnemers plezierig en zinvol te laten bezig zijn.

Lunchroom De Heerlijkheid van Ouderkerk

De nieuwste loot aan de stam, van Stichting Dagbesteding heet De Heerlijkheid van Ouderkerk. Midden in het gezellige dorp Ouderkerk aan den IJssel vind je deze mooie en gezellige lunchroom. Hoewel we nog maar kort open zijn mogen we al veel gasten begroeten, die allemaal enthousiast reageren op de kwaliteit van de gerechten, de heerlijke appeltaart, de lekkere koffie en (verse) thee en de uitstekende bediening. Een super plek om dagbesteding te doen, zo vinden onze deelnemers. In ‘De Heerlijkheid’ voel je je thuis en kom je m,et alle aspecten van het horecavak in aanraking. Van bediening tot en met werk in de keuken, afwassen en schoonmaakklussen.

Stal Brand

Midden in de weilanden tussen Lekkerkerk en de provinciale weg N210 vind je Stal Brand. Een pracht plek als je van dieren én het betere buitenleven houdt. De deelnemers van Stal Brand worden ingezet voor een veelheid aan werkzaamheden. Van konijnen knuffelen tot en met helpen bij het verzorgen van de paarden en het bijhouden van de moestuin; het kan allemaal op dit adres. En uiteraard kun je je uitleven bij schoonmaak- en veegklussen. Ook leuk: je hebt er als ‘Stal Brand’-groep een eigen kantine op het terrein. Een prima plek om je boterham op te eten en met je collega-deelnemers en begeleiders dingen te bespreken of plezier te maken.

Ontmoetingsruimte Prinsessenpark

Appartementencomplex Prinsessenpark heeft een ontmoetingsruimte waar Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard van alles organiseert. Zo koken we twee dagen per week in het kader van de ‘Open Eettafel’ voor bewoners en andere belangstellenden. Ook organiseren we spelletjesmiddagen en zelfs een bingo. Daarnaast doen we de was en de strijk en maken we de heerlijkste baksels, zodat onze gasten altijd iets lekkers bij de koffie hebben. En…. als er tijd over is, dan knutselen we samen. Dagbesteding in Ontmoetingsruimte Prinsessenpark is gezellig, kleinschalig en vol variatie. Kortom: een mooie plek midden in Krimpen aan den IJssel.

QuaWonen

Bij woningcorporatie QuaWonen zijn ze maar wat blij dat Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard het bedrijfsrestaurant runt. Want dat betekent dat er iedere werkdag de lekkerste lunches worden bereid door de deelnemers van dit bijzondere project in Bergambacht. Dat doen we vanuit onze centraal in het pand gelegen open keuken. Als dagbestedingsdeelnemer zorg je er mede voor dat het onze gasten aan niets ontbreekt. Ook help je mee met het schoonhouden van de ruimte en het kantoor van QuaWonen. Daarbij wordt je vanzelfsprekend begeleid door onze beroepskrachten, stuk voor stuk vriendelijke mensen met aandacht en oog voor jou.

De Breeje Hendrick

In zorgcentrum De Breeje Hendrick voel je je als dagbestedingsdeelnemer meteen thuis. Dit project in Lekkerkerk is heel divers. Zo zorgen wij voor  de was, de transport van afval, was en serviesgoed en helpen we mee in de keuken, het restaurant en de kapsalon. Ook breng je als deelnemer koffie en thee rond en ga je mee met de broodkar. Verder verrichten we in De Breeje Hendrick allerlei andere hand-en spandiensten, waarmee men in het zorgcentrum heel blij is. Kortom: een mooie, zinvolle gevarieerde vorm van dagbesteding. En het gezellige team van collega-deelnemers en begeleiders krijg je er gratis bij!

De Schatkamer

Misschien wel het meest bijzondere project van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard is De Schatkamer. Het speciale er aan is dat de dagbesteding plaatsvindt binnen een basisschool ( Het Schateiland te Lekkerkerk) en de deelnemers geïntegreerd deel uitmaken van de school. Ze brengen koffie en thee rond bij de juffen en de meesters, doen lichte schoonmaakwerkzaamheden en de was. Daarnaast worden ze ingezet bij lamineren, punten slijpen en zijn er kook- en bakactiviteiten met de kleutergroepen. Ook worden de dagbestedingsdeelnemers betrokken bij feestelijke activiteiten van de school. De Schatkamer heeft de beschikking over een eigen lokaal in het gebouw; een prima plek om te knutselen, naar muziek te luisteren of te puzzelen. De deelnemers vinden er een fijne, warme en veilige plek.

Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard heeft altijd plek voor nieuwe deelnemers. Heb je een verstandelijke beperking en wil je in één van onze projecten actief zijn, meld je dan aan! Er is altijd een vorm van dagbesteding die precies bij jou past! Daar zorgen wij voor!

Meer weten? Mail naar arjenne.stgkrimpenerwaard@gmail.com of bel met 06-28682464

SDK: da’s dagbesteding met een glimlach!

Onze glimlachpunten:

• Projecten in horeca, zorg, agrarische sector en groenvoorziening
  • Plek voor iedereen met een verstandelijke beperking
  • Individueel maatwerk
  • Dagbesteding in je eigen tempo
  • Een sociaal veilige en stimulerende omgeving
  • Enthousiaste en deskundige medewerkers
  • Fantastische vrijwilligers
  • Eigen personenbusjes voor vervoer van huis naar dagbesteding en terug
  • Korte lijnen met ouders/verzorgers

Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard