0

De problemen rondom het Coronavirus leveren veel mensen zorgen op. Ook wij ontkomen er niet aan en hebben spijtig genoeg door de uitzonderlijke situatie gedwongen, praktische en ook pijnlijke maatregelen moeten nemen. Hopelijk komt Nederland deze crisis snel te boven en kunnen we na 6 april met z’n allen de draad weer volledig oppakken.

Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard heeft in overleg met de aan haar gelieerde ondernemers moeten besluiten dat de projecten ‘Lunchen bij Springer’ in Schoonhoven en Het Kwartier in Stolwijk (deze laatste met ingang van komende woensdag) in ieder geval tot 6 april 2020 hun dagbestedingsactiviteiten onderbreken.

Lunchroom De Heerlijkheid in Ouderkerk is sinds vandaag (maandag 16 maart) gesloten voor gasten. De locatie is wel toegankelijk voor onze deelnemers.

Voor Lunchroom Huisje van de Zeeuw in Lekkerkerk en Pannenkoekenrestaurant Onder de Molen in Bergambacht geldt hetzelfde. De Molenwinkel in Bergambacht blijft geopend.

Café en Suite in Bergambacht is gesloten voor gasten. Onze dagbestedingsdeelnemers krijgen in het pand van Speksnijder aangepaste activiteiten aangeboden.

De buurtkamers Parkrand en Prinsessenpark (beide in Krimpen aan den IJssel) en Aan Tafel Geerestein (Ouderkerk) zijn sinds maandag niet langer toegankelijk voor gasten. SDK blijft er

met haar deelnemers wél actief. Eén van de werkzaamheden is het voor de deur afleveren van

maaltijden aan mensen die op loopafstand van de beide buurtkamers en Aan Tafel Geerestein wonen.

Onze locatie in Zorgcentrum De Breeje Hendrick in Lekkerkerk blijft open voor onze deelnemers. Hetzelfde geldt voor Pensionstal Brand en Kringloopwinkel Bij Nico Boven (eveneens in Lekkerkerk).

Ook ons project bij het hoofdkantoor van QuaWonen in Bergambacht draait door. Zonder gasten van buiten, dat wel.

Tot slot blijft de Groengroep activiteiten ondernemen en is Activiteitencentrum De Schatkamer als dagbestedingslocatie beschikbaar.

Vanzelfsprekend werken de begeleidsters/begeleiders van onze stichting allemaal volgens de veiligheids- en hygiëneprotocollen die door het RIVM zijn voorgeschreven.

Laten we hopen dat we na 6 april van de grote Corona-zorgen verlost zijn en weer als vanouds en in volle omvang kunnen draaien.

Tot slot danken we iedereen en de aan ons verbonden ondernemers en organisaties in het bijzonder voor de steun in deze voor iedereen verwarrende dagen. We hopen met u de stichting draaiende te houden en kijken uit naar betere tijden.