13 Jan 2018

Ondernemerskring Bergambacht maakt SDK blij!

0 Reacties
Marc Molenaar, Arjenne Timmer én de cheque!

Blije gezichten tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Ondernemerskring Bergambacht vrijdagmiddag 12 januari jl. in hotel De Arendshoeve.

Na een korte vergadering in aanwezigheid van de Krimpenerwaardse wethouders Ria Boere, Leon de Wit en Jan Vente ontving men vertegenwoordigingen van Alpe d’HuZes-team Krimpenerwaard en Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard. Beide organisaties waren uitgenodigd om een cheque te ontvangen vanuit het stimuleringsfonds van de OKB. Het Alpe d’HuZes-team werd aangenaam verrast met een cheque van 500 euro. Een zeer welkom bedrag voor de actieve groep regionale sporters, die komende zomer met liefst twee ploegen gaan deelnemen aan het beroemde evenement op een al even befaamde ‘Tour de France’-berg.

Nieuwe bus

Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard ontving een donatie van liefst 2500 euro, geld dat deze regionale organisatie mag gaan inzetten voor de aanschaf van een nieuwe bus. “Een geweldig bedrag”, toonde SDK-directeur Arjenne Timmer zich erg gelukkig met de Bergambachtse bijdrage, haar overhandigd door Marc Molenaar, directeur van A. Molenaar Hoveniersbedrijf. “Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard is de voorbije jaren flink gegroeid. We bieden inmiddels zinvolle en leuke dagbesteding aan 110 menen met een verstandelijke beperking. Onze bussen rijden de deelnemers van huis naar onze projecten én weer terug. Dat is zeker voor de mensen die niet zelfstandig kunnen reizen enorm fijn. Zo kunnen ze veilig naar de dagbestedingsplek waar ze zo graag zijn. Dankzij de bijdrage vanuit het Stimuleringsfonds van Ondernemerskring Bergambacht komt de aanschaf van een zo vurig gewenste nieuwe bus weer een stuk dichterbij. Uiteraard gaan we hem kopen bij een lokaal bedrijf!”

Actief

Dagbesteding Krimpenerwaard is ook in Bergambacht actief. Zo zijn een aantal deelnemers met veel plezier werkzaam in  pannenkoekenrestaurant Onder de Molen en de molenwinkel van Molen Den Arend. Daarnaast runnen verstandelijk beperkte mensen samen met hun begeleiders het bedrijfsrestaurant van woningcorporatie QuaWonen in datzelfde dorp en is de Groengroep van SDK een graag geziene gast als het gaat om het bijhouden van het groen in Bloemengaarde, rondom het pand van de Rabobank, bij Onder de Molen en De Arendshoeve. “Kortom; ook in Bergambacht kom je ons overal tegen”, aldus Arjenne Timmer.

[begin]

Reageer!