14 Dec 2018

Nieuw project: Lunchroom Café en Suite!

0 Reacties

Stichting Dagbesteding krijgt er een geweldige locatie bij: lunchroom Café e Suite in Bergambacht. De prachtige horecavoorziening wordt gevestigd in het al even mooie winkelpand van Speksnijder Mode.

Teunis Speksnijder, directeur van Speksnijder Mode, liep al een paar jaar rond met het idee om een lunchroom te realiseren. “We zien er een aansprekende manier in om het verblijf van onze klanten in onze winkel nóg aangenamer te maken”, vertelt hij. “Je mag het zien als een soort ‘extra service’, zeker ook vanwege het feit dat veel onze gasten van buiten Bergambacht komen en soms behoefte hebben aan een rustmoment met een lekker kopje koffie/thee of een heerlijke lunch. Maar Café en Suite is er zeker óók voor alle andere mensen. In die zin staat de lunchroom los van de winkel.”

Café en Suite is óók de plek waar straks deelnemers van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard op doordeweekse dagen aan de slag gaan. Tot grote vreugde van Teunis Speksnijder. “Parallel aan onze plannen om een lunchroom te starten liep onze ambitie om daarin de samenwerking te zoeken met een goede en betrouwbare partner. Op advies van Ad Scheer van KW Horeca, waaronder de SDK-locaties Pannenkoekenrestaurant Onder de Molen en lunchroom Huisje van de Zeeuw vallen, kwam ik in contact met SDK-directeur Arjenne Timmer. Er was meteen een klik. Sterker nog: we zeiden al ‘ja’ tegen elkaar voordat we het over de inhoud van het plan hadden, ha ha! Dat wederzijdse enthousiasme is daarna alleen nog maar groter geworden. Wij vinden het geweldig dat er straks mensen met een beperking onder uitstekende begeleiding een zinvolle en fijne vorm van dagbesteding kunnen uitoefenen in onze lunchroom. Hun aanwezigheid geeft in alle opzichten meerwaarde aan onze zaak. Dagbesteding past naadloos bij onze filosofie waarin maatschappelijk verantwoord ondernemen en omzien naar een ander kernwoorden zijn.”

Ook Arjenne Timmer is blij met de samenwerking. “Ik voel bij dit project precies hetzelfde als Teunis”, glimlacht ze. “En ik ben dankbaar dat een zo mooi en gereputeerd bedrijf als Speksnijder met Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard in zee gaat. Het vertrouwen is wederzijds. We gaan er met z’n allen iets moois van maken.”

Het is de bedoeling dat lunchroom Café en Suite begin maart haar deuren opent. Kandidaat-deelnemers kunnen zich melden bij Arjenne (tel. 06-28682464 of arjenne.stgkrimpenerwaard@gmail.com).

cafe en suite

[begin]