14 Dec 2018

Nieuw project: Kringloopwinkel ‘Bij Nico Boven’

0 Reacties

Stichting Dagbesteding gaat nóg een nieuw project beginnen: Kringloopwinkel ‘Bij Nico Boven’ in Lekkerkerk!

De deal was snel gemaakt: Nico Sluyk, wijd en zijd bekend vanwege Sluyk Doe-Het-Zelf en Sluyk Keukens & Badkamers had op de eerste verdieping van zijn bedrijfspand nog ruimte over en SDK zocht naar een mooie locatie om een kringloopwinkel te beginnen. “Arjenne Timmer en ik waren er binnen tien minuten uit,” glimlacht eigenaar Nico Sluyk. “Ik zie de kringloopwinkel als een mooie aanvulling op wat we al hebben. Daarnaast vind ik het prachtig dat er hier straks mensen met een verstandelijke beperking aan de slag kunnen. Ook zij hebben recht op een leuke en zinvolle dagbesteding. Bovendien heb ik wat met deze mensen én met de stichting. Ik zie ze graag! En natuurlijk ben ik trots op de naam van de winkel: ‘Bij Nico Boven’ klinkt leuk, toch!?”

“Wij op onze beurt zijn blij met de faciliteiten die Nico Sluyk ons beschikbaar stelt”, zegt Arjenne Timmer namens SDK. “We liepen al een tijd rond met het plan om een kringloopwinkel te beginnen en hebben nu de perfecte locatie gevonden in een bestaand winkelpand en onder de vlag van een prima ondernemer mét affiniteit met onze deelnemers. Ook prettig: je kunt de kringloopwinkel niet alleen per trap maar ook per lift prima bereiken. Beter kun je het niet hebben. Bovendien denken wij dat er in Lekkerkerk en omgeving behoefte is aan een goede kringloopwinkel waar mensen voor een klein bedrag terecht kunnen voor speelgoed, kleinmeubelen, woondecoraties. Kleine huishoudelijke artikelen, boeken, serviezen en leuke cadeautjes.”

Begin februari gaat ‘Bij Nico Boven’ open. SDK is al druk bezig met de voorbereidingen. Kandidaat-deelnemers kunnen zich melden bij Arjenne (tel. 06-28682464 of arjenne.stgkrimpenerwaard@gmail.com). Mensen die mogelijk interessante spullen willen aanleveren kunnen contact met opnemen met 06-13468430.

[begin]

Reageer!