10 Mrt 2019

Bij Nico Boven: bijzonder kringloopwinkelen

0 Reacties

Ook Lekkerkerk heeft nu zijn eigen Kringloopwinkel. En een heel bijzondere ook, want ‘Bij Nico Boven’ wordt gerund door menen met een beperking, ondersteund door twee begeleidsters van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard (SDK).

Donderdagavond 7 maart werd de winkel aan de Van Markenstraat 16 officieel geopend door de deelnemers van SDK. Een feestelijke gebeurtenis die werd bijgewoond door tal van genodigde waaronder familieleden van de deelnemers, medewerkers en vrijwilligers van SDK en de familie Sluyk, want zij verhuurt de kringloopwinkelruimte op de boven verdieping van haar zaak in doe-het-zelf  én huishoudelijke artikelen. “Ik was meteen enthousiast toen Arjenne Timmer namens ‘de dagbesteding’ een aantal maanden geleden met het idee kwam om hier een project te starten”, vertelt Nico Sluyk. “Daarna hebben we de tijd genomen om dingen voor te bereiden. Het is geweldig dat de kringloopwinkel er nu staat. Zelf geniet ik er ook van, temeer ook omdat ik het belangrijk vindt dat ook mensen met een beperking volop kunnen meedraaien in de maatschappij.”

IMG_9031

“Wij op onze beurt zijn enorm blij met Nico!”, zegt Arjenne Timmer. “We kennen elkaar al tientallen jaren en gaan nu de samenwerking aan. Hoe mooi kan het zijn!” De naam van de kringloopwinkel  is ‘onbewust’ bedacht door Nico’s vrouw Agnes, die enkele weken geleden tegen mensen die spullen kwamen brengen voor de kringloopwinkel zei, ‘je kunt de dozen afleveren bij Nico boven’. “Toen wisten me meteen dat we ons nieuwste project ie naam zouden meegeven”, glimlacht Arjenne Timmer.

Bij Nico Boven is elke werkdag van 09.00 tot 16.00 uur geopend en zowel via de trap as de lift bereikbaar. In de winkel vind je een groot en regelmatig wisselend assortiment op het gebied van kleinmeubelen, apparatuur, speelgoed, spelletjes, woonaccessoires, decoraties, boeken, kleding en nog veel meer. En… uiteraard voorzien van prettige prijskaartjes. Mensen die bruikbare artikelen willen doneren kunnen op dinsdag- en donderdagochtend van 09.00 tot 12.00 uur terecht om hun spullen te brengen.

[begin]

Reageer!