VHG Van Herk Glas is al bussponsor van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard en gewaardeerd sponsor van Lekkerkerk én gewaardeerd sponsor van het G-team van vv Lekkerkerk. Onlangs verlengde Dirk van Herk, eigenaar van het bedrijf met vestigingen in Krimpen aan de Lek en Nieuwerkerk aan den IJssel, zijn contract met SDK met drie jaar!
7 november 2002. het was de dag waarop Dirk van Herk als zelfstandig ondernemer aan de slag ging met VHG. “Voordien was ik al in loondienst werkzaam in de glashandel”, vertelt hij. “Maar ik vond het tijd worden om voor mezelf te beginnen. Ik startte als eenmanszaak. Twee jaar later waren we met z’n vieren en nu heeft VHG zeventien medewerkers in vaste dienst en drie heel goede en trouwe zzp-ers. We hopen door te groeien naar een vast team van twintig en zouden graag nieuwe timmerlieden en glaszetters begroeten. Ook mensen zonder ervaring in het glaszettersvak zijn welkom. Wat we van sollicitanten vragen? Een goede instelling, collegialiteit en de wil om het vak te leren. Wij leiden je indien nodig met plezier op. Een telefoontje naar 0180-222333 of een mailtje naar info@vanherkglas.nl is voldoende.”
VHG Van Herk Glas bewijst al jaren dat snelheid, kwaliteit en vakmanschap uitstekend samen gaan en is in het bezit van het GBO vak certificaat. Men werkt voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Tot de opdrachtgevers behoren grotere en kleinere aannemers, verzekeringsmaatschappijen, winkelketens, de overheid, scholen, horecabedrijven, verenigingen van eigenaren en particulieren.
VHG Van Herk Glas levert en plaatst alle soorten glas, waaronder isolatieglas, floatglas, draadglas, gehard glas, figuurglas, gelaagd glas, kogelwerend glas en brandwerend glas. Daarnaast kan men bij de onderneming terecht voor spiegels en ventilatieroosters en –nieuw- kunststof- en aluminium kozijnen.
“Het gaat goed met de zaak”, stelt Dirk van Herk tevreden vast. “Een belangrijke stap in onze ontwikkeling was vijf jaar geleden het openen van een tweede vestiging in Nieuwerkerk. Ik heb dat destijds om twee redenen gedaan: 1. om de reistijd van een gedeelte van ons personeel te verkleinen en 2. omdat we vanuit een relatief groot pand onze bereikbaarheid in de richting van Rotterdam, Den Haag en Delft konden verbeteren. In die laatste gemeente doen we alle glasschades voor TU Delft. Daarnaast zijn we binnen een straal van 50 kilometer rond Nieuwerkerk dé glaszetter voor verzekeraar Univé. Ook daarom is het goed om op een centrale locatie te zitten.”
Zijn contract met SDK verlengde hij onlangs met veel plezier. “Ik vind het belangrijk dat mensen met een verstandelijke beperking kunnen meedraaien in de samenleving en zie dat ze daar gelukkiger van worden. SDK helpt ze daarbij geweldig. Dat ondersteun ik graag!”