15 Mei 2018

Deelnemers met gouden ideeën in Prinsessenpark!

0 Reacties

‘Hoe zouden we nóg meer service kunnen bieden aan de bewoners van Prinsessenpark in Krimpen aan den IJssel?’ Arjenne Timmer stelde die vraag aan de dagbestedingsdeelnemers ter plekke Rutger, Lorenzo en Sander. Het drietal ging er mee aan de slag en kwam met gouden ideeën voor de dag!

Rutger en Sander kunnen zich even vrij maken voor een interview. Ze hebben een paar vel papier meegenomen waarin alle plannen tot in detail beschreven staan. “We hebben een aantal extra services verzonnen”, begint Rutger. “De eerste die ons te binnenschoot waas het opzetten van een boodschappenservice. Ideaal voor bewoners die ziek of slecht ter been zijn. Ze geven ons een boodschappenlijstje en geld mee, wij gaan op pad en komen terug met de boodschappen, de bon en het wisselgeld.”

Oud-papier
Ook het idee om oud-papier en glaswerk bij de bewoners op te halen komt uit de koker van de twee mannen. “Dat willen we voortaan elke vrijdagochtend gaan doen”, vertelt Sander. “De mensen moeten dan voor 10.00 uur de spullen naast de voordeur zetten en wij nemen het mee.”

Wandelservice
“En vergeet de ‘wandelservice’ niet hè”, voegt Sander er aan toe. Dat willen we één middag per week doen. Er zijn best veel mensen die het niet fijn vinden om alleen een wandeling te maken of ondersteuning nodig hebben. Daar zorgen wij voor. Met heel veel plezier!”2018.nbmei.prinsessenparkservice

[begin]

Reageer!